Torneå stads kundtjänstcentral Kompassi







Kundtjänstcentralen Kompassi är på stadshusets första våning (Suensaarenkatu 4, Torneå)

Kundtjänstcentralen erbjuder tjänster åt interna kunder i stadshuset (bl.a. kopiering och postning) samt externt åt stadsborna.

Kundtjänstcentralen ger rådgivning och vägledning om Torneå stads tjänster samt stadens elektroniska tjänster. Du får sakkunnig hjälp med bl.a. följande:

  • handledning och rådgivning
  • inlämning av bl.a. post, försändelser, upphandling...
  • ansökningar och blanketter
  • kassatjänster och försäljning (betalning av fakturor från staden, försäljning av böcker och andra produkter)
  • självbetjäning (dataförbindelse, öppen wlan, broschyrer)

I lokalen finns också Torneå stads officiella anslagstavla, anslagna planer, allmänna kungörelser, lokal för konstutställningar samt annat info om aktuellt i Torneå. Serviceutbudet kommer att kompletteras stegvis.

 

Personal

I kundtjänstcentralen har vi tre sakkunniga kundrådgivare som hjälper dig.

  • kanslisekreterare Elise Mörsäri
  • kanslisekreterare Satu Hooli
  • kanslisekreterare Anneli Salo
 

Kontaktuppgifter

Adress: Torneå stadshus, våning 1
Suensaarenkatu 4

Telefon:  +358 (0)40 126 7900

e-mail : kompassi(at)tornio.fi

Öppettider: kl. 9 - 16 finsk tid

 

 

Medborgarrådgivningen

 

Medborgarrådgivningen – centraliserad rådgivning till användare av offentlig service

 Medborgarrådgivningen är en rådgivningstjänst för användare av offentlig service. Tjänsten stöder de övriga myndigheternas egna rådgivningstjänster.

Medborgarrådgivningen
  • hjälper medborgare att hitta rätt myndighet eller rätt elektronisk myndighetstjänst för sina ärenden
  • bistår stödfunktionerna för elektronisk ärendehantering
  • ger svar på allmänna frågor om den offentliga servicen.

Servicekanaler, öppettider och servicespråk

 Medborgarrådgivningen betjänar
  • på webben (Kansalaisneuvonta.fi, Medborgarradgivning.fi, Publicserviceinfo.fi) där det finns elektroniska kontaktblanketter
  • per telefon (0295 000)
  • per e-post (palveluneuvoja@kansalaisneuvonta.fi)
  • per sms i finländska mobilabonnemang för specialgrupper, som tal- och hörselskadade – på numret 13145. Meddelandet ska inledas med Kn
 Telefonrådgivningen har öppet måndag till fredag klockan 8–21 och lördagar klockan 9–15 på tfn 0295 000. Tjänsten är stängd söndagar och söckenhelger. Servicespråken är finska, svenska och engelska.

Avgiften för samtal eller sms är endast operatörens lokalnätsavgift, mobilsamtalsavgift eller sms-avgift. Själva tjänsten är gratis.


Tillbaka
Facebook Jaa Twitterissä Tweet