Tornion brändikyselyyn vastasi lähes 900 kaupunkilaista – seuraavaksi on äänestyksen vuoro

Tornion brändikyselyyn vastasi lähes 900 kaupunkilaista – seuraavaksi on äänestyksen vuoro

Huhtikuussa alkanut, kaupunkilaisia osallistava Tornion brändiuudistus jatkuu nyt kaupunkilaisille suunnatulla äänestyksellä.

Brändityön edellinen vaihe, kaupungin asukkaille ja yrityksille suunnattu brändikysely, keräsi huikean määrän vastauksia: lähes 900 vastaajaa kertoi mielipiteensä Tornion nykyisyydestä ja tulevaisuudesta!

Nyt torniolaisilla on mahdollisuus ottaa kantaa kolmeen eri tyylisuuntaehdotukseen ja äänestää suosikkiaan. Äänestää voi keskiviikosta 26. kesäkuuta aina elokuun alkuun asti osoitteessa meidantornio.fi. Ehdotukset on luotu brändikyselyn vastausten eli kaupunkilaisten mielipiteiden ja ideoiden avulla.

Aito mahdollisuus vaikuttaa innosti kaupunkilaisia

Brändikyselyyn vastanneiden määrä on noin 5 prosenttia kaupungin asukkaista, mikä tekee kyselyn tuloksista vaikuttavia. Kaupunkilaisten vastausinnokkuus kielii siitä, että torniolaisille aito mahdollisuus vaikuttaa kaupunkibrändiin on tärkeä asia. Vastausten perusteella torniolaisuus koostuu kansainvälisyydestä, yritteliäisyydestä ja omalaatuisuudesta. Rajajoki, asukkaat, pohjoinen luonto ja kaupungin historia tekevät Torniosta Tornion.

– Tornio näyttäytyy kyselyn mukaan nyt rajattomana ja rauhallisena. Jos Tornio olisi henkilö, se olisi vastaajien mielestä omanlaisensa, ystävällinen ja rehellinen, kertoo kaupunginjohtaja Timo Nousiainen kyselyn tuloksista.

Tulevaisuudessa Tornion täytyisi vastaajien mielestä olla ensisijaisesti turvallinen ja elinvoimainen ja viestiä ulospäin enemmän siitä, että se on tärkeä logistinen solmukohta, mutta myös kokemisen arvoinen matkailukaupunki.

Äänestä

www.meidantornio.fi

Sivun alkuun