Tornion uusi ilme rakentuu hyvää vauhtia – tyylisuuntia äänesti kesän aikana 450 torniolaista

Tornion uusi ilme rakentuu hyvää vauhtia - tyylisuuntia äänesti kesän aikana 450 torniolaista

Tornion uuden kaupunkibrändin vaihtoehtoisista tyylisuunnista annettiin nettikyselyssä yli 450 ääntä, ja tyylisuunnista jätettiin yhteensä yli 5 000 kommenttia kesän aikana!

Tyylisuunnissa esiteltiin Tornion eri puolia: luonnonläheisyyttä ja ystävällisyyttä, yritteliäisyyttä ja kansainvälisyyttä sekä aktiivista elämää ja tekemistä.

Jokaiselle tyylisuunnalle suunniteltiin Tornio-tunnus, ja kaupunkilaisten makuun sopi erityisen hyvin sinipunainen, tornigrafiikan sisältävä tunnus. Saman tyylisuunnan luontoa, ystävällisyyttä ja koko perheen Torniota korostava teksti tuntui torniolaisista omimmalta.

Muista tyylisuunnista yrityksiä, kansainvälisyyttä ja työntekoa ilmentävä kuvamaailma oli vastaajien mieleen. Myös elämyksiä ja tekemistä korostava, rennoksi ja rehelliseksi määritelty tyylisuunta vaikutti kokonaisuutena torniolaiselta.

Uutta brändiä luotu torniolaisten kanssa kahdessa vaiheessa

Ensimmäisenä toteutettiin kysely Tornion ja torniolaisuuden ydinominaisuuksista, minkä jälkeen avattiin äänestys vastausten pohjalta syntyneistä tyylisuunnista. Kesän aikana ideoita brändityöhön on annettu lähes 1 400 kertaa. Brändityön eteneminen ja tyylisuunnat on esitelty osoitteessa meidantornio.fi.

Vastaajien ideoita, ajatuksia ja kommentteja hyödyntäen hiotaan nyt lopullinen kaupunkibrändi. Brändi-ilme ja kaupungin ydinviestit yhtenäistävät markkinointia, tukevat kaupunkistrategian toteutumista ja vahvistavat torniolaista yhteisöllisyyttä. Uusi uljas Tornion brändi julkistetaan syksyllä.

Sivun alkuun