Etusivu » Ajankohtaista » Toimittajaportaali korvaa paperi- ja sähköpostilaskut marraskuun alusta alkaen

Toi­mit­ta­ja­por­taa­li korvaa paperi- ja säh­kö­pos­ti­las­kut marraskuun alusta alkaen

Tornion kaupunki on siirtynyt marraskuun alussa sähköiseen laskutukseen eikä ota enää vastaan paperisia tai sähköpostitse lähetettyjä ostolaskuja. Kaikkien laskuttajien tulee jatkossa toimittaa laskunsa kaupungille joko verkkolaskuina tai erillisen toimittajaportaalin kautta.

Muutos nopeuttaa ja helpottaa laskujen käsittelyä ja säästää niin työaikaa kuin ympäristöä, sillä paperilaskut vaativat skannausta, työtilaa sekä erillisiä laitteita ja ohjelmistoja. Esimerkiksi vuonna 2024 kaupungille saapui noin 25 000 ostolaskua, joista runsaat 2 000 oli vielä paperisia.

Mikä on toi­mit­ta­ja­por­taa­li?

Toimittajaportaali on tarkoitettu yrityksille ja muille toimijoille, joilla ei ole mahdollisuutta verkkolaskun toimittamiseen. Esimerkiksi kaikilla pienillä yrityksillä ei valmiuksia verkkolaskujen lähettämiseen. Jatkossa tällaiset toimijat voivat laskuttaa kaupunkia toimittajaportaalin kautta.

Toimittajaportaalin ohje on luettavissa kaupungin verkkosivuilla.

Toimittajaportaalin käyttö edellyttää rekisteröitymistä. Laskuttaja voi tilata itselleen tunnukset joko Tornion kaupungin verkkosivuilta löytyvän lomakkeen kautta tai ottamalla yhteyttä laskentasihteeriin kaupungin talouspalveluissa.

Toimittajaportaalin käyttö on laskuttavalle yritykselle ja henkilölaskuttajalle maksutonta.

Toimittajaportaalin käyttöönotolla ei ole vaikutusta niihin yrityksiin, jotka jo lähettävät laskunsa verkkolaskuna. Nämä yritykset toimivat samalla tavalla kuin tähänkin asti.

Tilaa tunnus toi­mit­ta­ja­por­taa­liin

verkkosivulomakkeella
laskentasihteerit