Meri-Lapin ympäristölautakunta sekä ympäristöterveys- ja joukkoliikennejaosto

Etusivu » KAUPUNKI JA HALLINTO » Päätöksenteko » Lautakunnat ja johtokunnat » Meri-Lapin ympäristölautakunta sekä ympäristöterveys- ja joukkoliikennejaosto

Meri-Lapin ympäristölautakunta

Meri-Lapin ympäristölautakunta vastaa yhteistoiminta-alueensa kuntien Tornio ja Keminmaan yhteisten rakennusvalvonnan ja ympäristönsuojelun viranomaisen palveluista.

Meri-Lapin ympäristöterveys- ja joukkoliikennejaosto vastaa yhteistoiminta-alueensa kuntien eli Tornion, Kemin, Keminmaan, Tervolan ja Simon eläinlääkintähuollon, ympäristöterveysvalvonnan ja joukkoliikenteen viranomaisen palveluista.

Lautakunnan ja jaoston ratkaisuvaltaa määritetään erillisellä johtosäännöllä. Lautakunnan ja jaoston kokousten pöytäkirjanpitäjänä toimii lautakunnan ja jaoston nimeämä viranhaltija. Meri-Lapin ympäristölautakunnassa on kuusi jäsentä. Meri-Lapin ympäristöterveys- ja joukkoliikennejaostossa on seitsemän jäsentä, ja se käyttää eläinlääkintähuoltoa, ympäristöterveysvalvontaa ja joukkoliikennettä koskevissa asioissa ympäristölautakunnan päätösvaltaa.

Meri-Lapin ympäristölautakunnan kokoonpano 2021–2025

Tornio

JäsenHenkilökohtainen varajäsen
Hirsikangas Kaisa Maria (Kesk.)Junnola Vilho (Kesk.)
Röntynen Petri (PS)Antinjuntti Ilmari (Kok.)
Sadinmaa Markku (Kesk.)Koivisto Liisa (Kesk.)

Keminmaa

Yli-Öyrä PerttiPosio Madina
Rönkä JaanaTuomela Laura
Puolamaa HeikkiYlipelto Pauli

Meri-Lapin ympäristöterveys- ja joukkoliikennejaoston kokoonpano 2021–2025

Tornio

JäsenHenkilökohtainen varajäsen
Rauhala Heikki (PS)Antinjuntti Ilmari (Kok.)
Sadinmaa Markku (Kesk.)Koivisto Liisa (Kesk.)

Kemi

Määttä SannaJestilä Teija