Etusivu » Ajankohtaista » Markkinointiyhteistyösopimusten haku urheilujoukkueille avoinna 9.1. asti

Mark­ki­noin­tiyh­teis­työ­so­pi­mus­ten haku ur­hei­lu­jouk­kueil­le avoinna 9.1. asti

Tornion kaupunki jatkaa markkinointiyhteistyötä torniolaisia urheiluseuroja edustavien joukkueiden kanssa.

Yhteistyön tavoitteena on kasvattaa Tornion tunnettavuutta urheilukaupunkina ja muutenkin edistää ja ylläpitää kaupungin myönteistä julkisuuskuvaa.

Kaupunki varaa yhteistyösopimuksiin 25 000 euroa vuodelle 2026. Summa jaetaan joukkueille perusosan (1/3) ja sarjatason (2/3) perusteella. Vastineeksi kaupunki odottaa näkyvyyttä muun muassa joukkueen peliasuissa, laitamainoksissa, kuulutuksissa, otteluilmoituksissa, julisteissa ja käsiohjelmissa sekä somekanavilla. Lisäksi kyseeseen voi tulla muu yhteistyö esimerkiksi erilaisissa tapahtumissa ja PR-tilaisuuksissa.

Yhteistyösopimuksia solmitaan aikuisten SM-joukkuetason sekä alempien sarjatasojen joukkueiden kanssa.

Sisällytä hakemukseen ehdotus yh­teis­työs­tä ja nä­ky­vyy­des­tä

Urheilujoukkueet voivat hakea markkinointiyhteistyötä kaupungin kanssa vapaamuotoisella hakemuksella viimeistään 9. tammikuuta.

Hakemuksessa on esitettävä, miten joukkue voi lisätä Tornion kaupungin tunnettavuutta ja miten joukkue tuo kaupunkia esille omassa toiminnassaan, valtakunnallisessa mediassa sekä erilaisissa tapahtumissa. Lisäksi hakemuksessa tulee kuvata joukkueen saavutuksia ja tulevia tavoitteita sekä antaa joukkueen perustiedot.

Tornion kaupunginhallitus päättää markkinointiyhteistyöstä harkinnanvaraisesti määrärahan puitteissa. Jokaisen joukkueen kanssa tehdään erillinen sopimus, jossa yhteistyöstä sovitaan yksityiskohtaisesti.

Joukkueilta edellytetään, että ne sitoutuvat harjoitellessaan ja kilpaillessaan noudattamaan urheilun eettisiä periaatteita ja Suomen antidopingtoimikunnan sääntöjä.

Vapaamuotoiset hakemukset toimitetaan sähköpostitse kaupungin kirjaamoon, osoitteeseen kirjaamo@tornio.fi, aihekenttään tulee merkitä ”Markkinointiyhteistyö”.

Lisätietoja

Urheiluseurojen yhteistyösopimusten määräytymisperusteet ja markkinointiin varattava rahasumma vuonna 2026 (KH 18.12.2025)