Arctic Summer Week on uusi kesätapahtumien sarja, joka tulee pitämään sisällään ainakin perinteiset Kalottjazz & Blues -festivaalin sekä Peräpohjolan markkinat. Kalottjazz & Blues -festivaalin sekä Peräpohjolan markkinoiden kävijäkunta on vakiintunut ja molemmissa tapahtumissa on kasvupotentiaalia. Hankkeen aikana tapahtumat niputettaisiin saman sateenvarjon “Arctic Summer Week” alle sekä kartoitetaan mahdollisia muita tapahtumia sekä oheistapahtumia mukaan. Niputtamisella ja yhteistoiminnalla pyritään lisäämään tapahtumien matkailullista vetovoimaa. Uusi sateenvarjobrändi “Arctic Summer Week” vaatii brändäystä ja yhteismarkkinointimallien testaamista.
Toimenpiteen aikana luotiin uusi Meän Kesän konsepti ja visuaalinen ilme. Meän Kesälle on rakennettu selkeä yhteismarkkinointimalli ja ohjeistuspaketti yhteismarkkinointiin mukaan lähteville tahoille. Meän Kesän kesän lanseeraus on tehty kesällä 2021 hyödyntäen monikanavaista markkinointia. Tämä uusi yhteismarkkinointimalli on otettu Torniossa hyvin vastaan ja sitä tullaan myös jatkamaan tulevina kesinä. Alla lisää tietoa konseptista ja osallistumisesta.
Meän kesä konsepti ja yhteismarkkinointimalli Meän kesä yhteismarkkinointiin osallistuvan ohjeistuspaketti Linkki verkkosivulle: www.meankesa.fi