Tapahtumien kehittäminen Torniossa

Hankkeessa pilotoitiin uusia tapahtumia ja tapahtumasisältöjä.

Etusivu » KAUPUNKI JA HALLINTO » Talous ja strategia » Projektit ja hankkeet » Tapahtumien kehittäminen Torniossa

Tapahtumien kehittäminen Torniossa

Tapahtumien kehittäminen Torniossa -hankkeessa pilotoidaan ja testataan uusia tapahtumia ja tapahtumasisältöjä. Hankkeessa pyritään rakentamaan yhteistyötä julkisen sektorin, matkailuelinkeinon ja tapahtuma-alan kanssa. Toimenpiteiden tavoitteena on matkailun tukeminen ja sen aluetaloudellisten vaikutusten lisääminen tapahtumien avulla. Hankkeen avulla kehitetään alueen toimijoiden tapahtumaosaamista ja selkiytetään päätöksentekoa ulkopuolisten tapahtumatarjousten arvioinnissa.

Hankkeen tavoitteet

  • Alueen matkailun tukeminen tapahtumatuotannon avulla
  • Alueellisten tapahtumatoimijoiden sekä elinkeinon välisen yhteistyön ja osaamisen kehittäminen verkostomallin avulla (julkinen sektori, matkailuelinkeino, tapahtuma-alan toimijat)
  • Uusien tapahtumakonseptien kehittäminen, testaus ja pilotointi
  • Kaupungin kärkitapahtumien kehittäminen yhteistoiminnan avulla
  • Kaupungin historiallisen ja kulttuurisen tematiikan ympärille muodostuvien kokonaisuuksien testaus pysyviksi ohjelmapalvelutuotteiksi (Tornio-hahmot)
  • Tapahtumatuotannon työkalujen kehittäminen

Hankkeen toimenpiteet

  • Benchmarking ja tapahtumien kehittämistyöpajat
  • Uusien tapahtumien ja tapahtumasisältöjen pilotointi ja testaus:
    *PIOT poikkitaiteellinen valotapahtuma. Tapahtuman pilotointi marraskuussa 2021
    *Happy New Twice – tapahtuman kehittäminen palvelumuotoilun avulla
    *Meän Kesän tapahtumakokonaisuuden ja yhteismarkkinointimallin rakentaminen
  • Tapahtumajärjestäjän opas www.tornio.fi verkkosivujen yhteyteen
  • Tapahtumien arviointikriteeristö
  • Tornion historiallisten hahmojen puvustus

Hankkeen toteutusaika: 1.3.2020-30.6.2022

Hankkeen rahoitus:

  • Kuntaraha 62 377 euroa
  • EAKR ja valtionraha 249 505 euroa
  • Rahoitus yhteensä 311 882 euroa

”Peräpohjalaiseen kulttuuriin ja Tornion brändiin istuvaan sisältöön peilautuva tapahtumatuotanto on mahdollisuus!”